رهبرحزب حراست-اسلامی-افغانستان-کشورهای-غربی-و-منطقه،-برای-حفظ-منافع-خود،-مجاهدین-را-به-رسمیت-نشناختند

رهبرحزب حراست اسلامی افغانستان بر تجلیل از بیست و ششم دلو سالروزپیروزی مجاهدین وخروج قشون سرخ شوروی تا کید کرد و گفت کشورهای غربی ومنطقه تلاش داشتند، که پس از پیروزی مجاهدین ،حکومت دست نشانده ای درافغانستان ایجاد نمایند.

محمد اکبری، رهبرحزب حراست اسلامی افغانستان، ازمجاهدین پیشتازونماینده مردم درمجلس،طی مصاحبه اختصاصی با خبرنگار افغان نیوز به مناسبت بیست و ششم دلو سالروز خروج قشون سرخ شوروی سابق از افغانستان، نا رضایتی مردم از حکومت وشرائیط کنونی را جدا ازپیروزی مجاهدین توصیف کرد و در این زمینه گفت: که شوروی یک ابرقدرت اشغالگر و برخلاف موازین بین‌المللی، حق حاکمیت ملی مردم افغانستان را نقض نمود و راهی جزء جهاد ومقاومت در برابر آن وجود نداشت.

وی ادامه داد : که پس ازخروج  قوای شرقی« قشون سرخ شوروی» از افغانستان وپیروزی مجاهدین، کشورهای منطقه وغرب در تلاش ایجاد حکومت دست نشانده درافغانستان بودند که با مقاومت و اتحاد مجاهدین شکست خوردند.

این رهبرجهادی کشورهای غربی را مانع اصلی به ثمر رسیدن دستاوردهای جهاد می داند ومی گوید:غربی ها و کشورهای منطقه، برای حفظ منافع خود، مجاهدین را به رسمیت نشناختند وتلاش نمودند، تا با ایجاد جریان افراطی تحت عنوان " طالبان" دربرابرمجاهدین جبهه گیری نمایند.

وی تشریح کرد، که درکنارفشارها ودخالت های بیرونی، خود خواهی و قدرت طلبی برخی ازمجاهدین، نقش موثری درتضعیف مجاهدین داشت و زمینه به قدرت رسیدن جریان افراطی طالبان رادر کشور فراهم کرد.

آقای اکبری با مقایسه حضور نیروهای غربی و شوروی درافغانستان، نیروهای شوروی سابق راغیر مشروع خواند وگفت: که حمله قشون سرخ، مشروعیت نداشت و بدون موافقتنامه و تائید سازمان ملل و شورای امنیت بود، اما حضور نیروهای خارجی اکنون درکشور با خواست مردم و موافقت سازمان ملل متحد و شورای امنیت است.

این عضو مجلس نمایندگان در ادامه سخنانش گفت: که غربی ها، تلاش دارند تا فرهنگ خود و امپریالیسم اخلاقی  را درکشورهای اسلامی خصوصا، افغانستان ترویج  نمایند و ارزش های اسلامی را تحت شعاع سیاست و فرهنگ خود قراردهند.

وی با تصریح شرایط کشورگفت:درجامعه وحکومت کنونی، مناسبات مبتنی برعدالت نیست وعوامل نا رضایتی ها ازبی عدالتی، نا امنی و فساد درمیکانیزم حکومت و حضورنیروهای خارجی و قوای غربی سرچشمه می گیرد و رویکرد حکومت مخالف خواست ها و نیازهای اساسی مردم است ودولت به حرکت اصلاحی و رهبری سالم نیازمند است.

آقای اکبری خطاب به منتقدین دولت بیان داشت: که درشرایط کنونی اگرحکومت سقوط نماید، بدیل بهتری وجود ندارد و به نفع طرف مقابل (مخالفین) تمام خواهد شد.

او در پایان با انتقاد از شیوه مدیریتی حکومت، در زمینه مصرف کمک ها و حمایت های جامعه جهانی گفت:بیش از صدها میلیون دالر برای بازسازی و انکشاف افغانستان، ازسوی کشورهای منطقه و جامعه بین‌المللی کمک شده، اما به دلیل عدم مدیریت و رهبری سالم ، درست و بجا مصرف نشده است.

رهبرحزب حراست اسلامی افغانستان:کشورهای غربی و منطقه، برای حفظ منافع خود، مجاهدین را به رسمیت نشناختند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد